Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11088
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024) według Temat "artificial intelligence"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Evolution and Impact of Artificial Intelligence on Advanced Defense Strategies in Cybersecurity(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Wołoszyn, JacekThis article presents a detailed analysis of the use of AI in various aspects of cybersecurity, from training, threat detection and response, through identity and access management, to future directions and inherent challenges. It examines how this technology is transforming the field of digital security. The aim is not only to present the opportunities offered by AI, but also to draw attention to the need for a conscious and responsible approach to its implementation and exploitation.Pozycja Integrating Artificial Intelligence in Cybersecurity Detection and Response(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Wołoszyn, JacekThe article presents the possibilities of using artificial intelligence in the context of cybersecurity. It outlines the role of artificial intelligence in the face of increasing threats to network infrastructure. Section 1 discusses the justification for using artificial intelligence in cybersecurity, while Sections 2 and 3 explore the concept of detecting and preventing incidents using incident response automation. Meanwhile, Section 4 is dedicated to identity and access management in the context of accessing organizational resources.Pozycja Komputery nie myślą – one tylko liczą(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Piecuch, AleksanderW artykule podjęto problematykę rozumienia pojęcia inteligencji w kontekście sztucznej inteligencji. W bardzo uproszczony i wybiórczy sposób pokazano zasady działania AI na przykładzie przetwarzania języka naturalnego (NLP). Tym samym starano się wykazać, że podstawą działania sztucznej inteligencji są złożone operacje logiczne i matematyczne niemające nic wspólnego z tradycyjnie pojętą inteligencją i myśleniem, charakterystycznym dla gatunku ludzkiego.Pozycja Wpływ sztucznej inteligencji na edukację muzyczną: ewolucja czy regresja?(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Szajner, AgnieszkaWprowadzenie sztucznej inteligencji (AI) do edukacji muzycznej wywołuje dyskusje na temat jej wpływu na tradycyjne metody nauczania. Praca analizuje potencjał technologii AI w transformacji nauczania i tworzenia muzyki, jednocześnie zwracając uwagę na ryzyko związane z zanikiem kluczowych umiejętności muzycznych. Omówiono zastosowanie AI w personalizacji procesu nauczania, dostarczaniu interaktywnych narzędzi edukacyjnych oraz demokratyzacji dostępu do edukacji muzycznej. Przedstawiono również wyzwania etyczne i społeczne związane z wdrażaniem AI, takie jak ochrona różnorodności kulturowej i zapewnienie równego dostępu do technologii. Konkluzja podkreśla znaczenie zrównoważonego podejścia do integracji AI w edukacji muzycznej, łączącego innowacyjność z ochroną tradycyjnych wartości muzycznych. Kluczowe będzie tworzenie odpowiednich polityk i regulacji, które zapewnią etyczne i sprawiedliwe wykorzystanie AI. Edukacja muzyczna przyszłości powinna korzystać z technologii AI, nie zapominając o istotnych elementach ludzkiej kreatywności i wyrazu artystycznego.Pozycja Zastosowanie sztucznej inteligencji w uczeniu się programowania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Szabłowski, StanisławW opracowaniu dokonano przeglądu wybranych narzędzi sztucznej inteligencji wspomagających programowanie. Wyjaśniono podstawowe pojęcia niezbędne do zastosowania AI w edukacji informatycznej. Przeprowadzono analizę możliwości uczenia się programowania na przykładzie narzędzi Copilot i ChatGPT. Wskazano, że nauczanie programowania powinno odbywać się za pomocą narzędzi AI zintegrowanych ze środowiskiem programistycznym Visual Studio Code. W podsumowaniu stwierdzono, że wspomaganie uczenia się programowania za pomocą AI ma zarówno walory edukacyjne, jak i ograniczenia.