Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11088
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024) według Temat "COVID-19"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Młodzież a COVID-19. Potencjalne znaczenie forów społecznościowych dla funkcjonowania psychospołecznego młodego pokolenia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Wysocka, EwaArtykuł opiera się na dwóch badaniach, w których sprawdzano potencjalną rolę korzystania z Internetu i mediów społecznościowych w odczuwaniu alienacji i jej wymiarów przed pandemią COVID-19 i w jej trakcie. W obu badaniach wykorzystano kwestionariusz alienacji-integracji autorstwa Krystyny Kmiecik-Baran. Pozwala on mierzyć poziom ogólnego poczucia alienacji oraz pięć jej wymiarów: poczucie anomii vs. ładu społecznego; poczucie bezsensu vs. sensu; poczucie bezradności vs. zaradności; poczucie samowyobcowania vs. autonomii; poczucie izolacji vs. integracji. Znaczące różnice w obu badaniach (wzrost) stwierdzono jedynie w dwóch wymiarach: w poczuciu izolacji vs. integracji oraz w poczuciu bezradności vs. zaradności.Pozycja Preferred forms of education: in-person, hybrid or online, in the view of Chinese teachers and students – pilot studies(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Chen, Chen; Perzycka-Borowska, ElżbietaThe study explores the perspectives of academic teachers and students in China regarding their preferred forms of education – in-person, hybrid or online – based on their experiences during the lockdown period. The research involved a sample size of 27 academic teachers and 210 higher education students. The study highlights the strengths and weaknesses of each form of education, providing valuable insights for educational institutions in China. The findings of the study suggest that there is a lack of consideration for students’ preferences when it comes to choosing the forms of education in many higher education institutions in China. This highlights the need for educational institutions to prioritize student feedback and preferences to optimize the learning experience. The study sheds light on the challenges and opportunities presented by different forms of education and emphasizes the importance of adopting a more student-centred approach to education. The insights gained from this research could help guide educational institutions in China and beyond in making informed decisions about the education they offer, considering the preferences and needs of teachers and students.