Przeglądanie według Autor "Piotrowicz, Anna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Norma językowa w świadomości studentów poznańskiej polonistyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Piotrowicz, Anna; Witaszek-Samborska, MałgorzataThe authors try to answer two questions: 1. How the Polish philology students understand the concept of linguistic norm? and 2. When, according to those students, people should follow it? The article presents the results of the survey conducted among 200 respondents. It turns out that the students understand the concept of norm well, usually as a set of rulles, which are established by linguists or/and accepted by society. They also think that the respect of rules takes effect in varying degrees in different communication situations.Pozycja The caloric value of television food advertising targeted at Polish children(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Piotrowicz, Anna; Łuszczki, Edyta; Sobek, Grzegorz; Wyszyńska, Justyna; Podgórska-Bednarz, Justyna; Mazur, ArturOtyłość wśród dzieci i młodzieży jest coraz większym problemem zdrowotnym w XXI wieku. Reklamy żywności o wysokiej wartości energetycznej i ubogiej w składniki odżywcze mogą wpływać na wybory konsumentów. Celem badania była analiza wartości kalorycznej wszystkich reklamowanych produktów żywnościowych, skierowanych do dzieci w trzech stacjach telewizyjnych. Metody: Nagrano wszystkie programy emitowane w trzech kanałach telewizyjnych (TVP1, Polsat, Cartoon Network), w ciągu czterech dni każdego tygodnia (przez okres od września do października). Emitowane reklamy zostały przeanalizowane w celu określenia liczby reklamowanych produktów żywnościowych. Następnie zakupiono reklamowane produkty i obliczono ich wartość energetyczną. Wyniki: Średnia wartość kaloryczna reklamowanych produktów żywnościowych, skierowanych do dzieci wahała się od 1700 kcal/ dzień w stacji Cartoon Network do 33000 kcal/ dzień w telewizji Polsat. Reklamowaną żywność stanowiły głównie przekąski i produkty typu fast-food, o wysokiej zawartości tłuszczów i cukru. Średnia wartość kaloryczna reklamowanego produktu żywnościowego wyniosła 500 kcal na 100g. Wnioski: w reklamach telewizyjnych skierowanych do dzieci, promuje się głównie żywność o wysokiej wartości energetycznej, ubogą w składniki odżywcze. Taka promocja może wpływać na zachowanie konsumentów i tym samym wpływać na nadmierne spożycie wysokokalorycznych produktów żywnościowych.