Przeglądanie według Autor "Pater, Patrycja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja włączająca jako odpowiedź na potrzeby studentów z niepełnosprawnością(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pater, PatrycjaCelem artykułu jest zaprezentowanie problematyki edukacji włączającej na poziomie szkolnictwa wyższego. Szczególna uwaga zostanie skierowana na określenie założeń uczelni otwartej na niepełnosprawnych oraz procesu nauczania uwzględniającego potrzeby studentów z niepełnosprawnością.Pozycja The Importance of Teacher Competences in Early School Education(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Zubel, Magdalena; Mielnikiewicz, Joanna; Pater, PatrycjaThe competences of an early school education teacher play an important role in the process of teaching and upbringing a child at this stage of education. In order to properly develop children’s skills, special attention should be paid to the role played by a competent teacher who guides pupils’ development, gives them knowledge about the world and prepares them for further learning. The aim of the article is to explain the importance of teacher competences in the work with children in early school education. The article has been written on the basis of a bachelor’s thesis, and the presented research results have been based on the responses obtained from the questionnaires addressed to early school education teachers and children’s parents. The research has shown that teacher competences at this stage of education play an important role in the teaching process. According to the respondents, the required competences include psychological, pedagogical, didactic, methodological, and substantive competences. Taking up this issue resulted from the experience gained during the internships, when it was observed that a competent teacher has greater opportunities to carry out educational tasks.Pozycja Wizerunek nauczyciela na przestrzeni lat(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pater, Patrycja; Zubel, MagdalenaCelem artykułu jest zaprezentowanie problematyki wizerunku nauczyciela w świadomości społeczeństwa polskiego. Rozważania zostaną zaprezentowane na bazie analizy wyników badań własnych w kontekście badań CBOS z 2012 r.Pozycja Wybrane uwarunkowania działań inkluzyjnych podejmowanych przez pracowników uczelni wobec studentów z niepełnosprawnością(Uniwersytet Rzeszowski, 2021-12-16) Pater, PatrycjaCelem głównym dysertacji było określenie które i w jakim zakresie, wybrane podmiotowe czynniki wyjaśniają podejmowanie przez pracowników uczelni działań inkluzyjnych względem studentów z niepełnosprawnością. W tym celu, po analizie literatury naukowej, zaplanowano badania z użyciem adekwatnych narzędzi, na odpowiednio dobranej grupie obejmującej zarówno pracowników administracji, jak i nauczycieli akademickich. Prezentowana praca składa się z trzech części. Pierwsza ma charakter rozważań teoretycznych nad literaturą przedmiotu. Dokonano w niej przeglądu podejść do edukacji osób z niepełnosprawnością na poszczególnych poziomach edukacyjnych, w obrębie różnych modeli edukacyjnych oraz w wybranych krajach europejskich. W efekcie zaprezentowano definicję nauczania inkluzyjnego w szkolnictwie wyższym, jego obszary oraz określono czym są działania włączające. W dalszym etapie dokonano analizy typowych postaw wobec osób z niepełnosprawnością oraz charakterystyki systemu wartości w wybranych koncepcjach. Część druga dotyczy podstaw metodologicznych badań własnych. Sformułowano w niej przedmiot, cel analiz, problemy badawcze, zmienne i ich wskaźniki, jak również dokonano wyboru metod, technik i narzędzi badawczych. Scharakteryzowano badaną grupę. Część trzecia ma charakter empiryczny, zawierając w sobie analizę wyników badań własnych. Została ona podzielona na cztery podrozdziały, zgodnie z wyodrębnionymi obszarami działań inkluzyjnych, tj. spostrzeganie inkluzyjnej polityki uczelni, podnoszenie wiedzy i umiejętności niezbędnych w pracy ze studentami z niepełnosprawnością, wdrażanie włączającego programu kształcenia oraz inkluzyjnej metodyki szkoły wyższej. W każdym z analizowanych zakresów analizowano udziału systemu wartości oraz postaw wobec osób i studentów z niepełnosprawnością w wyjaśnianiu działań na rzecz inkluzji. W ostatnim podrozdziale dokonano uogólnienia wyników badań własnych. Praca zawiera wstęp, zakończenie, biografię oraz aneks.