Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Nowakowska, Katarzyna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Effects of an abdominal drawing-in manoeuvre on stabilometric and gait parameters in adults: a pilot study
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Linek, Paweł; Nowakowska, Katarzyna; Michnik, Robert; Myśliwiec, Andrzej; Mikołajowski, Grzegorz; Gzik, Marek
    Introduction. To our knowledge, no studies have checked the effect of the abdominal drawing-in maneuver (ADIM) on gait and stabilometric parameters in lower back pain (LBP) and pain-free subjects Aim. To assess the effect of sustained ADIM on a) gait pattern and b) stabilometric parameters with opened eyes and closed eyes in an adult population. Material and Methods. A group of 20 adults were invited to participate in the study. The Oswestry Disability Index was used for assessing LBP. Gait analysis was performed on a treadmill ZEBRIS FDM-T. The static balance assessment was performed on a stabilometric platform ZEBRIS FDM-S. Results. There were no significant differences in all tests conducted on the stabilometric platform. Results of gait analysis showed between-group differences in the main effect of group (Non-LBP vs. LBP) for the difference in maximal vertical ground reaction force during the terminal stance (GRFts). The mean GRFts value in the Non-LBP group was greater by 14.8 N (95% CI 9.55–20.1) compared with the LBP group (Table 3). Conclusions. ADIM has no immediate effects on selected stabilometric and gait parameters in the study group. No effect was seen in subjects with and without pain during the examination.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Konsekwencje siedzącego trybu życia polskich uczniów – czy ratunkiem będą aktywne krzesła?
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Nowakowska, Katarzyna; Zadoń, Hanna; Michnik, Robert; Mitas, Andrzej
    W artykule poruszono problematykę siedzącego trybu życia dzieci i młodzieży w Polsce. Przedstawiono krajowe i światowe dane statystyczne wskazujące na niewystarczający poziom aktywności fizycznej polskich uczniów oraz informację na temat chorób i stanów chorobowych towarzyszących siedzącemu trybu życia. Przedstawiono związek między aktywnością fizyczną i uczeniem się. Zaprezentowano możliwość wykorzystania w procesie nauczania aktywnych krzeseł zaprojektowanych tak, aby wymuszać ruch i spontaniczną zmianę pozycji (tzw. wiercenie się).

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość