Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Nowak, Anna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Bariery dostępu do edukacji ludności wiejskiej a reforma edukacji
    (MITEL, 2006-12) Nowak, Anna
    Jedną z barier rozwoju obszarów wiejskich jest niski poziom wykształcenia mieszkańców oraz czynność. Powyższa sytuacja wciąż się pogarsza z następujących powodów; długi dystans do szkół, gorsze warunki życia, słaba oferta edukacyjna oraz niska jakość edukacji. Głównym problemem reformy oświaty jest wyrównywanie różnic edukacyjnych. Badanie przeprowadzone na próbie gospodarstw wiejskich na Lubelszczyźnie wskazują, że powyższy cel nie został w pełni zrealizowany.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Szkoły wiejskie w kontekście kreowania kapitału ludzkiego
    (MITEL, 2005-06) Adamowicz, Mieczysław; Nowak, Anna
    Przejście do gospodarki rynkowej i wejście do UE sprawiły, że kapitał ludzki stał się większe znaczenie także na obszarach wiejskich charakteryzujących się niskim poziomem wykształcenia mieszkańców. Poprawa jakości kapitału ludzkiego jest warunkiem koniecznym polskiego rolnictwa rozwijać. Szkoły wiejskie mają do odegrania bardzo ważną rolę w tworzeniu kapitału ludzkiego. Są ważnym źródłem wiedzy, miejscem wydarzeń kulturalnych, wpływają na aktywność ludzi, integrując lokalną społeczność. Badanie przeprowadzone na Lubelszczyźnie – próba 621 wsi gospodarstwa domowe pokazują, jak wielkie znaczenie dla polskiej wsi ma zarówno wiedza, jak i edukacja populacja. Większość szkół położonych na terenach wiejskich jest zarządzana przez samorządy jednostek, co zwiększa wpływ gmin na funkcje realizowane przez szkoły.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość