Przeglądanie według Autor "Iskra-Paczkowska, Agnieszka"
Aktualnie wyświetlane 1 - 12 z 12
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Części i całość(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Dwugłos o wystawie Jadwigi Sawickiej(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019-12) Iskra-Paczkowska, Agnieszka; Makiel-Hędrzak, MarlenaPozycja Jesteśmy strukturami włóknistymi. Magdalena Abakanowicz(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Kalendarium 2020 i 2021(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, Agnieszka; Lech- Bińczycka, AgnieszkaPozycja Kto mówi – miejsce autora w filmie(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaThe category of the „author” in art can be considered in a descriptive or normative sense. In the normative sense it was introduced by the so-called „author’s politics” from the 1950s and 1960s. In the descriptive sense, it is the choice of the narrative model – ”transparent” or „author’s”. The inspirations for the cinema were both self-themed threads (in the film), and the other arts: painting and literature. In conclusion, the author attempts to answer the question, what is the status of the author in contemporary cinema.Pozycja Magdalena Abakanowicz w Galerii r_z(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Noty o autorach(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, Agnieszka; Lech- Bińczycka, AgnieszkaPozycja Polki, Patriotki, Rebeliantki(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Śmierć. Między doświadczeniem a pojęciem(Wydział Sztuki UR, 2017-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaThe article analyzes the issue of human finiteness. The reflection upon death runs in three perspectives: death as a generic phenomenon, death of a loved one (man as homo sepultor) and one’s own death. It includes issues like: the notion andexperience of death, self-knowledge in the prospect of death, the attitude towards death and its determinants, variability of the social and cultural attitude models towards death, the paradoxes of the term “death”. The ending presents the principles of contemporary thanatology, the study of “good life and good death ”.Pozycja SzymbART 2016. Zniewolenie sztuki. Zniewolenie w sztuce(Wydział Sztuki UR, 2017-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Vilhelm Hammershøi. Światło cisza(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Wprowadzenie - przestrzenie, metafory(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, Agnieszka; Lech- Bińczycka, Agnieszka