Przeglądanie według Autor "Dziechciarz, Tomasz"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Wykorzystanie witryn internetowych i poczty elektronicznej w marketingu agroturystyki na przykładzie województwa lubelskiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Dziechciarz, TomaszCelem niniejszego opracowania jest próba odpowiedzi na pytanie, jaki jest stopień wykorzystania serwisu internetowego (witryn internetowych) oraz poczty elektronicznej do marketingu usług świadczonych przez gospodarstwa w województwie lubelskim. Kreowanie konkurencyjności w nowoczesnej gospodarce rynkowej, w tym także w agroturystyce, staje się obecnie – w dobie kryzysu ekonomicznego – koniecznością. Autor opracowania zbadał gospodarstwa agroturystyczne funkcjonujące w województwie lubelskim i posiadające swoją witrynę internetową oraz system rezerwacji miejsc noclegowych w Internecie. Oceniono uzyskane odpowiedzi na zapytania rezerwacyjne wysłane poprzez pocztę elektroniczną. Wyniki badań prowadzą do wniosku, że właściciele gospodarstw agroturystycznych w niewielkim tylko stopniu wykorzystują zarówno pocztę elektroniczną, jak i własną stronę internetową do tworzenia swoistego „kanału dystrybucji” usług agroturystycznych.Pozycja Wykorzystanie witryn internetowych powiatów i gmin dla marketingu turystyki (na przykładzie Podkarpacia i Lubelszczyzny)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Dziechciarz, Tomasz; Zadworny, WaldemarAutorzy opracowania przeprowadzili badania witryn internetowych powiatów i gmin dwóch województw Polski Wschodniej – podkarpackiego i lubelskiego. Celem badań było uzyskanie odpowiedzi na pytania: ̶ czy witryny są wykonane zgodnie z prawem, w sposób profesjonalny technicznie oraz przyjazny dla odbiorców? ̶ czy prawidłowa jest sytuacja, gdy osoby fizyczne prowadzące swą prywatną działalność gospodarczą w turystyce i gastronomii (hostele, pensjonaty), korzystają z bezpłatnej reklamy swych usług na witrynach internetowych należących do samorządowych władz lokalnych? Odpowiadając na powyższe pytania – dzięki kompleksowej ocenie witryn internetowych – autorzy opracowania stawiają tezę, że wartość informacyjna i wizualna tych witryn zależy nie tylko od finansów gmin i powiatów, ale przede wszystkim od wiedzy informatycznej oraz odpowiedzialności osób tworzących witryny.Pozycja Wzrost znaczenia firm informatycznych dla gospodarki Podkarpacia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Dziechciarz, TomaszW artykule autor przeprowadza analizę ekonomiczną największych firm informatycznych Podkarpacia (w tym spółki GPW „Asseco Poland S.A. Grupa Kapitałowa”). Stały się one – po akcesji Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku – potentatami gospodarki tego regionu kraju, wykorzystując okres koniunktury lat 2005–2007 do opanowania rynku usług informatycznych dla sektora bankowego w Polsce i Europie Wschodniej. Autor analizuje także wzrastającą rolę tych przedsiębiorstw z punktu widzenia edukacji informatycznej zarówno przedsiębiorców, jak i klientów – w czasie narastającego światowego kryzysu ekonomicznego. Reasumując – można stwierdzić, że sukces rozwoju firm informatycznych na Podkarpaciu związany jest z pozyskaniem młodej, bardzo dobrze wykształconej i – co najważniejsze – miejscowej kadry informatyków. Natomiast ważną rolę w rozwoju branży IT, a tym samym społeczeństwa informacyjnego na Podkarpaciu – odgrywają: bliskość dużego, międzynarodowego lotniska w Jasionce, przebiegająca w pobliżu autostrada A-4 oraz fakt bliskości rynków zbytu na Ukrainie. Ważnym czynnikiem jest także pozytywne nastawienie władz lokalnych promujących specjalizację regionu w przemyśle lotniczym oraz w takich innowacyjnych usługach, jakimi są usługi informatyczne.