Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Augustyn, Kamil"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Koncepcja oceny efektu spillover indywidualnej kreatywności pracowników przedsiębiorstw o zróżnicowanym stopniu know-how
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Augustyn, Kamil
    Współcześnie istotnym czynnikiem determinującym rozwój gospodarczy jest kreatywny kapitał ludzki. Fenomen kreatywności jest przedmiotem dociekań wielu dyscyplin naukowych, takich jak np. psychologia twórczości, pedagogika twórczości, socjologia twórczości, ekonomia kreatywności, nauki o zarządzaniu, filozofia, neurobiologia, historia, czy nawet etyka. Z punktu widzenia ekonomii kreatywności szczególnie interesującym zagadnieniem są tzw. creativity spillovers bądź creative spillovers, czyli efekty rozprzestrzeniania się kreatywności pracowników, które mogą pozytywnie wpływać na procesy rozwojowe struktur gospodarczych oraz przyczyniać się do wzrostu efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw. Na podstawie dogłębnych studiów literaturowych w artykule postawiono problem naukowy w formie pytania badawczego, „czy możliwe jest naukowe zaobserwowanie efektu spillover indywidualnej kreatywności pomiędzy pracownikami danej organizacji i czy podlega on względnie wiarygodnej kwantyfikacji?” Artykuł ma formę komunikatu naukowego, jak również notki technicznej. Jego celem jest krótki opis planu badawczego, jaki autor zamierza zrealizować w celu udzielenia odpowiedzi na zadane powyżej pytanie. Przedstawiono między innymi główną hipotezę naukową, hipotezy szczegółowe, cele badawcze, wybrane metody badań naukowych, jak również metodykę badawczą. Omówiono również proces budowy autorskiego narzędzia badawczego, jakim jest Kwestionariusz Efektu Spillover Indywidualnej Kreatywności (KESIK). Aktualna robocza wersja KESIK zawiera 20 stwierdzeń. Do ich oceny służy 5-punktowa skala z neutralnym punktem środkowym. Badany określa, w jakim stopniu zgadza się z danym stwierdzeniem. Dodatkowo KESIK zawiera dwa pytania (jedno otwarte i jedno zamknięte).
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Paradygmat sektora kreatywnego w ujęciu teoretycznym
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Augustyn, Kamil
    The aim of the paper is to consider the crucial aspects of the creative sector as a part of the modern economy in the context of brand new subdiscipline – economics of creativity. In relation to the above theoretical aspects, the author of the article focuses mainly on definition, selected features of creative sector and its determinants of development as well.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Relacje między kreatywnością pracowników a efektywnością ekonomiczną przedsiębiorstw
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2023-12-07) Augustyn, Kamil
    W ostatnich latach nastąpiła fundamentalna zmiana w podejściu do zagadnienia kreatywności w ekonomii. Twierdzi się, że rozpoczęła się era ekonomii kreatywności. Obecnie jedną z najważniejszych kategorii w naukach ekonomicznych jest szeroko pojęta efektywność. Podjęty w dysertacji problem naukowy stanowi określenie oddziaływania kreatywności pracowników przedsiębiorstw na efektywność ekonomiczną tych przedsiębiorstw. Głównym celem dysertacji jest określenie relacji pomiędzy kreatywnością pracowników a efektywnością ekonomiczną przedsiębiorstw podsektora Projektowanie systemów komputerowych i usługi powiązane (5415) zlokalizowanych w Rzeszowie według klasyfikacji North American Industry Classification System (NAICS). Liczebność populacji generalnej to 109 podmiotów gospodarczych. Próba badawcza została dobrana w sposób nielosowy. Jej liczebność to 15 podmiotów gospodarczych. Wykorzystano następujące metody badawcze: studia literatury naukowej, metoda sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety, analiza danych empirycznych za pomocą metod statystycznych. Do pomiaru kreatywności pracowników zastosowano test twórczych osiągnięć CAQ. Jako wskaźnik efektywności ekonomicznej wybrano zysk netto. Na podstawie wyników badań i przeprowadzonych analiz ustalono, że istnieje pewna relacja pomiędzy kreatywnością pracowników a efektywnością ekonomiczną przedsiębiorstw.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość