Dydaktyka Polonistyczna nr 10(19)2024
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11601
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Polonistyczna nr 10(19)2024 według Autor "Marzec-Jóźwicka, Magdalena"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Pozytywne nastawienie do lektur w pracy polonisty – przykłady, zasady i wnioski(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Marzec-Jóźwicka, MagdalenaW artykule poruszony został temat znaczenia pozytywnego nastawienia polonisty do lektur, które omawia na lekcjach. Zaangażowanie, aktywność oraz ciekawe i funkcjonalne propozycje metodyczne nauczyciela w dużym stopniu wpływają na poziom motywacji czytelniczej uczniów. W pierwszej części artykułu dokonano przeglądu propozycji studentów filologii polskiej, którzy, w ramach ćwiczeń z dydaktyki języka polskiego, opracowywali sposoby pozytywnego nastawienia uczniów szkół ponadpodstawowych do wybranych utworów z listy lektur. W drugiej części tekstu rozwiązania przyszłych nauczycieli literatury zostały dopełnione zasadami rozbudzania i podtrzymywania motywacji czytelniczej, opracowanymi na podstawie prac neurodydaktyków oraz doświadczeń autorki artykułu.