Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11088
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024) według Autor "Tadejko, Paweł"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Mikropoświadczenia – doświadczenia, wyzwania i wizja nowego europejskiego podejścia do edukacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Tadejko, PawełRealizacje projektów dotyczących mikropoświadczeń pokazują, że wdrożenie systemów, które zapewniałyby standard na poziomie krajowym czy kontynentalnym, napotyka wiele wyzwań. Postęp technologiczny i zmiany na rynku pracy wymagają od absolwentów i specjalistów zdobywania nowych kompetencji zarówno w zakresie ich podnoszenia (upskilling), jak i poszerzania kompetencji z elementami przekwalifikowania (reskilling). Pandemia, transformacja cyfrowa i rozwój narzędzi sztucznej inteligencji pokazały, że aktualizacja wiedzy zdobytej na studiach czy wieloletnich praktykach wymaga nowego podejścia. Praca zawiera przegląd zagadnień dotyczących mikropoświadczeń oraz rozważania na temat nakładów pracy zarówno w kontekście programów studiów, edukacji nieformalnej, jak i relacji tych podejść do koncepcji lifelong learning.