Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11088
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024) według Autor "Ciesielka, Marta"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Diagnostyka materiałowa w energetyce i lotnictwie – projekt z zastosowaniem wideodydaktyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Ciesielka, Marta; Żurek, ZbigniewW artykule omówiono zastosowanie metody wideodydaktyki w nauczaniu diagnostyki materiałowej w energetyce i lotnictwie. Metoda ta polega na tworzeniu filmów przez studentów, co ma na celu aktywne zaangażowanie ich w proces uczenia się. Projekt realizowany był na kierunku inżynieria metali jako innowacyjna forma zajęć projektowych. Każdy student tworzył film prezentujący zastosowania materiałów i technik spajania w tych dziedzinach. Studenci ocenili swoje zaangażowanie i osiągnięcia w projekcie, wyrażając pozytywne nastawienie do wideodydaktyki i jej skuteczności w uczeniu się.Pozycja Implementacja gamifikacji w nauczaniu programowania dla uczniów szkół podstawowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Curyło, Klaudia; Ciesielka, MartaPrzedstawiony projekt dotyczy wdrożenia gamifikacji w procesie nauczania programowania w szkole podstawowej. Jego celem było zainteresowanie uczniów tematem programowania poprzez wykorzystanie elementów zabawy i motywacji charakterystycznych dla gier. Kurs został zaprojektowany jako zgrywalizowana platforma internetowa oparta na motywie pokemonów. Każde zadanie miało przypisane punkty i nagrody, co miało zachęcać uczniów do aktywnego udziału. Badania ankietowe wykazały pozytywny odbiór kursu przez uczniów, którzy wyrażali zadowolenie z zajęć i chęć ponownego w nich uczestnictwa. Kluczowym czynnikiem sukcesu projektu było odpowiednie przygotowanie struktury gamifikacji uwzględniającej motywujące uczniów czynniki, takie jak fabuła, cele, reguły, nagrody i wyzwania.