Przeglądanie według Temat "zachowania agresywne"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Zjawisko konsumeryzmu a zachowanie agresywne pacjenta hospitalizowanego w relacji pacjent pielęgniarka(Uniwersytet Rzeszowski, 2021-03-26) Krakowiak, AnnaWstęp: Coraz większe wymagania ze strony pacjentów, świadomość swoich praw przez pacjentów oraz ich roszczeniowość niejednokrotnie przyczynia się do występowania konfliktów na linii pacjent-pielęgniarka. Cel pracy: Głównym celem niniejszej pracy jest ocena wpływu zjawiska konsumeryzmu na zachowania agresywne pacjenta w opinii hospitalizowanych pacjentów i pielęgniarek. Materiał i metody: Zastosowano następujące narzędzia badawcze w przeprowadzonych badaniach: • Skrócony Test Sprawności umysłowej wg Hodgkinsona • Pasat Hospit 1, • Kwestionariusz Agresji BUSS-PERRY (Wersja Amity1), • Skalę Kontroli Emocji CECS, • Autorski Kwestionariusz ankiety dla pacjenta, • Autorski Kwestionariusz ankiety dla pielęgniarki. Grupę badaną stanowiło 593 pacjentów hospitalizowanych w szpitalu KSW nr 1 w Rzeszowa oraz 300 pielęgniarek pracujących w tym samym szpitalu. Wyniki: Osoby skierowane nagle do szpitala lub przeniesionego z innego szpitala posiadają wyższy poziom agresji słownej. W odniesieniu do możliwości zastosowania konsumeryzmu w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych pacjenci częściej skupiają się na teraźniejszości, co niewątpliwie wynikało z ich aktualnego stanu zdrowia, ale też częściej zamierzali skorzystać z prawa do złożenia skarg. Większym obciążeniem psychicznym dla pielęgniarek były relacje z pacjentami. Wnioski: Wykonywanie świadczeń medycznych na wysokim poziomie wpływa na odpowiednią satysfakcję pacjentów-klientów usług medycznych, a co za tym idzie oddziałuje na prawidłowe relacje pacjent pielęgniarka.