Przeglądanie według Temat "stuttering"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy – studium przypadku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kostecka, WandaCelem artykułu jest prezentacja przypadku niespełna trzyletniego, dwujęzycznego dziecka z wczesną niepłynnością mowy. Autorka przedstawia teoretyczne podstawy prowadzonych badań: definiuje rozwojową niepłynność mowy i jąkanie wczesnodziecięce, omawia jawne i ukryte objawy jąkania oraz ich graficzne wizualizacje (góry lodowe). Kolejno prezentuje charakterystykę dziecka na podstawie wywiadu i obserwacji uczestniczącej, analizę ilościową i jakościową jąkania oraz ramowy program terapii rodzinnej.Pozycja Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu – sposoby wspierania jąkającego się dziecka(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Faściszewska, MariaW artykule podkreślono, iż jąkanie jest złożonym zaburzeniem, które może wpływać na obniżenie jakości życia dziecka jąkającego się. Niezwykle ważna jest szeroka diagnoza wszystkich aspektów jąkania, nie tylko tych widocznych (niepłynności, współruchów), ale również trudniejszych do zauważania, jak postawy i emocje związane z jąkaniem i komunikowaniem się zarówno dziecka, jak i jego najbliższego otoczenia. W artykule zaprezentowano narzędzia diagnostyczne pomocne w ocenie postaw i emocji towarzyszących jąkaniu. Wskazane zostały również sposoby profilaktyczno-terapeutyczne wspierające jąkające się dziecko w radzeniu sobie z trudnymi uczuciami oraz w budowaniu odpowiedniego nastawienia do mówienia i jąkania.