Przeglądanie według Temat "employers"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja „Był on dla mnie nie tylko nauczycielem, ale jakby starszym bratem i towarzyszem” – o relacjach nauczycieli domowych z pracodawcami i ich dziećmi w Królestwie Polskim w XIX i na początku XX wieku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Hajkowska, MonikaDynamiczny rozwój edukacji domowej nastąpił po utracie niepodległości przez Polskę. Przyczyniło się do tego wiele czynników, m.in.: polityka oświatowa władz, niski poziom nauczania w szkołach publicznych, prądy umysłowe oraz świadomość pedagogiczna rodziców. Pracę w zawodzie nauczyciela domowego podejmowało wiele osób, kierując się przekonaniem o jego łatwości. Tymczasem wymagał on odpowiedniego przygotowania, wysokich kwalifikacji. W związku z częstą zmianą miejsca pracy niezwykle ważna była umiejętność nawiązywania kontaktów. Dzięki niej nauczyciel domowy mógł łatwiej i szybciej zaklimatyzować się w domu pracodawców oraz znaleźć wspólny język z rodziną ucznia.Pozycja Developing digital skills in Economy 4.0(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Ziomek, AgnieszkaThe aim of the paper is to evaluate digital competence among employees working with high-tech devices and identify their level of compliance with the requirements set out in EU documents. The article contains an analysis of the literature on the subject, EU documents and survey results. A comparative analysis of the opinions of employees, managers and trade union representatives is carried out based on the results of a survey in an industrial company where stationary work is required. The results show that in the Greater Poland (Wielkopolska) region of Poland, the level of employee qualifications is average. People employed for a period of five years or less positively assessed their level of competence and were positive about the challenges ahead; they also expressed a high degree of motivation to learn in the future. The positions of the managers and the union representatives were similar. The main implications include the fact that the level of digital skills found may form the basis for necessary steps to be taken by companies and public institutions to upgrade employees’ skills. The article assesses the current level of digital competence of employees and the extent to which they adhere to the requirements of the literature, EU documents and national surveys.Pozycja Stan i perspektywy rozwoju szkolnictwa zawodowego w Polsce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Nowak, JanuszSzkolnictwo zawodowe znajduje się obecnie na początku zmian, które rozpoczęły się od aktualizacji klasyfikacji zawodów oraz wprowadzenia szkół branżowych. W niniejszym artykule podjęto próbę subiektywnej oceny propozycji wprowadzanych rozwiązań dotyczących podniesienia efektywności kształcenia zawodowego i zwiększenia jego prestiżu w społeczeństwie na tle oczekiwań rynku pracy.Pozycja Teleworking in the context of the COVID-19 pandemic(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Malița, Daria-ȘtefaniaThe COVID-19 pandemic has brought with it a phenomenon that had not been experienced before, namely social distancing. With the restrictions imposed by the authorities regarding free movement, a large part of companies and public institutions have had to quickly rethink their operational models and turn to telework. Thus, teleworking has become widespread and has become a safeguard tool for both employees and employers. In this article, I aim to analyze a series of aspects regarding teleworking, its regulation, the differences between teleworking and working from home, the rights and obligations of the parties, the support measures for employees and employers, the advantages and disadvantages of remote work, but also the practical trends in other states about the application of telework.