Kultura - Przemiany - Edukacja T. 14-15 (2024)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11495
Przeglądaj
Przeglądanie Kultura - Przemiany - Edukacja T. 14-15 (2024) według Temat "children"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Wybrane aspekty teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w opiniach studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Tłuczek-Tadla, EwaTekst koncentruje się wokół wybranych rodzajów inteligencji z teorii Howarda Gardnera, a zwłaszcza interpersonalnej, intrapersonalnej, egzystencjalnej i moralno-etycznej. Po krótkich rozważaniach teoretycznych i metodologicznych dotyczących badanej problematyki przedstawione zostaną zgromadzone wyniki badań własnych dotyczące zarówno wiedzy badanych na temat tej teorii, jak i chęci rozwijania przez nich wymienionych wcześniej rodzajów inteligencji w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej. Zaprezentowane opinie respondentek odniesione zostaną pokrótce do problematyki rozwoju społecznego i moralnego dzieci we wczesnej edukacji. Na zakończenie wyciągnięte zostaną wnioski z badań własnych i skonstruowane rekomendacje pedagogiczne dla nauczycieli wczesnej edukacji.