Przeglądanie według Autor "Witczak, Karolina"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Glosa do wyroku Sądu Apelacyjnego w Poznaniu z dnia 21 października 2015 r., I ACa 475/15(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017-12) Witczak, KarolinaW komentarzu do wyroku Sądu Apelacyjnego w Poznaniu z 21 października 2015 r., I ACa 475/15 został poruszony problem ochrony prawa do prywatności. Ponadto rozważono kwestię usunięcia utrwalonego wizerunku powodów z elektronicznej wersji czasopisma. Co więcej, została poddana analizie relacja, jaka zachodzi między prawem do intymności a prawem do prywatności. W glosie poruszono również problem znaczenia pojęcia „etyka seksualna”. Na końcu autorka komentarza do orzeczenia podjęła próbę oceny przesłanki, niezbędnej do stwierdzenia naruszenia prawa do prywatności.Pozycja Glosa do wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 13 grudnia 2017 r., V ACa 740/17(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018-03) Witczak, KarolinaW glosie do wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 13 grudnia 2017 r., V ACa 740/17 został poruszony problem prawa do wizerunku. Przez pryzmat tego prawa, autorka podjęła próbę oceny cechy rozpoznawalności. Ponadto zostało rozważone zagadnienie anonimizacji wizerunku. Ostatnia kwestia, którą zaprezentowano, dotyczy obowiązków dziennikarzy wynikających ze sposobu pozyskiwania informacji.Pozycja Znaczenie znamion „reklama” i „promocja” użytych w typie czynu zabronionego stypizowanego w art. 200 § 5 k.k.(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017-09) Witczak, KarolinaZnamiona „reklama” i „promocja” występujące w przepisie art. 200 § 5 k.k. nie zostały sprecyzowane przez ustawodawcę w k.k. Ze względu na brak legalnej definicji obydwu pojęć w karnoprawnym porządku, zaprezentowano stanowisko doktryny z zakresu wybranych ustaw o administracyjnoprawnym charakterze, w których zawarto wyjaśnienie omawianych terminów. Na tej podstawie zostały wyodrębnione wspólne cechy dla każdego ze znamion. Ponadto, w artykule dokonano oceny zasadności przeniesienia definicji „reklamy” oraz „promocji” wywodzących się z prawa administracyjnego na grunt prawa karnego, a także stworzenia odrębnych definicji powyższych pojęć na potrzeby k.k. Słowa kluczowe: małoletni poniżej lat 15, przestępstwa seksualne, pedofilia, reklama i promocja.