Przeglądanie według Autor "Wal, Dawid"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja (De)konstrukcja językowej rzeczywistości w poradnikach dla sprzedawców(Uniwersytet Rzeszowski, 2019-07-01) Wal, DawidCelem niniejszej rozprawy jest określenie cech charakterystycznych „poradnika dla sprzedawców”, który w wyniku analizy jawi się jako pozorne narzędzie edukacyjne. Dysertację podzielono na trzy rozdziały: pierwszy składa się z sześciu podrozdziałów i obejmuje rozważania teoretyczne. Przedstawiono w nim kulturowe uwarunkowania współcześnie stosowanych form doradztwa. Następnie podjęto próbę zdefiniowania samego poradnika dla sprzedawców i ujęcia go w formie pewnej ramy gatunkowej. Drugi rozdział podzielony jest na trzy samodzielne i równorzędne moduły: „obszar tekstu”, „płaszczyznę wypowiedzi” i „przestrzeń dyskursywną”. W module pierwszym uwaga skupia się na sygnałach delimitacji początku oraz końca, a także na tytułach rozdziałów badanych publikacji, jako elementach zajmujących pozycje strategiczne. W module obejmującym „płaszczyznę wypowiedzi” potwierdza się teza, iż przyjęta przez autorów strategia komunikacyjna opiera się, nie tyle na prezentowaniu rozwiązań, ile na zachęcaniu do zakupu ich własnych produktów. Część ostatnia dociekań („przestrzeń dyskursywna”) dotyczy „akompaniamentu” poradników podzielonego na „interfejs werbalny” oraz „wizualny”, czyli odpowiednio – warstwy słownej oraz ikonograficznej. Rozdział trzeci („postlinearny wymiar poradników”) zawiera podsumowanie i wnioski.Pozycja Język w sprzedaży transakcyjnej i relacyjnej (na podstawie modelu SPIN)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wal, DawidThis text focuses on language comparation between transactional selling and relationship selling, including the SPIN model. Author gathers the real-life examples and analyzes the structure of the whole communication process in both selling strategies. Wal claims that SPIN model puts emphasis on the specific use of language: asking questions, uncovering needs and coaxing the wary customer, what is significant for building customer satisfaction and loyalty.