Przeglądanie według Autor "Piasecka, Agnieszka"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kapitał relacyjny jako element kapitału intelektualnego szkoły wyższej w warunkach GOW(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Piasecka, AgnieszkaCelem artykułu jest przedstawienie pojęcia i specyfiki pomiaru kapitału relacyjnego w szkole wyższej. Kapitał relacyjny jest jednym z komponentów kapitału intelektualnego i odnosi się do powiązań uczelni z interesariuszami. Jest zasobem niewidzialnym. W mierzeniu kapitału relacyjnego wykorzystywane są mierniki zaczerpnięte z modeli zarządzania kapitałem intelektualnym, zaadaptowanych w uczelniach. Artykuł powstał na podstawie przeglądu literatury oraz analizy wybranej strategii działania szkoły wyższej, opracowanej z wykorzystaniem Strategicznej Karty Wyników.Pozycja Postrzeganie efektywności w szkołach wyższych w warunkach społeczeństwa informacyjnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Piasecka, AgnieszkaW artykule przybliżono wybrane ujęcia efektywności w odniesieniu do szkół wyższych, które odgrywają istotną rolę w budowaniu społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. Zaprezentowano także wyniki badań dotyczące postrzegania tej kategorii w polskich uczelniach posiadających system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001. Uzyskane wyniki badań wskazują, że w szkołach wyższych efektywność jest definiowana przede wszystkim w ujęciu celowościowym oraz łączona z jakością realizowanych usług.Pozycja Zaufanie a zapewnienie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym w warunkach społeczeństwa wiedzy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Piasecka, AgnieszkaW artykule podjęto problematykę zaufania oraz zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Omówiono pojęcie i rodzaje zaufania w społeczeństwie wiedzy, w tym także w odniesieniu do uczelni. Przybliżono istotę zapewnienia jakości kształcenia oraz ukazano je jako narzędzie budowania zaufania do szkolnictwa wyższego. Zaprezentowano także wyniki badań ankietowych z zakresu wybranego elementu wewnętrznego zapewnienia jakości nawiązującego do zaufania w szkolnictwie wyższym.