Przeglądanie według Autor "Pešatová, Ilona"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Cross-sectoral cooperation in order to solve social problems(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szluz, Beata; Matulayová, Tatiana; Pešatová, IlonaCelem jest stworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany myśli na temat partnerstwa międzysektorowego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Problematyka: 1. Współpraca międzysektorowa w procesie integracji społecznej osób: niepełnosprawnych, chorych psychicznie, ubogich, starszych, uzależnionych, doświadczających przemocy, bezdomnych itd. 2. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rodziny (rodzina w ponowoczesnym społeczeństwie). Współpraca służb socjalnych z instytucjami edukacyjnymi. 3. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rynku pracy. 4. Formowaniu partnerstwa pomiędzy podmiotami działającymi na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Partnerska rola władz lokalnych, organizacji pozarządowych oraz sektora prywatnego. Uwarunkowanie współpracy międzysektorowej. 5. Formy współpracy międzysektorowej – perspektywy dla organizacji pozarządowych w kontekście ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Wolontariusz – sprzymierzeniec czy konkurent? Wolontariat biznesu. 6. Współpraca organizacji pozarządowych z sektorem publicznym oraz prywatnym na przykładzie wybranych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. 7. Trzeci sektor a ekonomia społeczna. Budowanie współpracy na rzecz rozwoju ekonomii społecznej, a także ukazanie dobrych praktyk w obszarze partnerstwa międzysektorowego. Partnerstwa ponadnarodowe.Pozycja Notes for authors(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szluz, Beata; Matulayová, Tatiana; Pešatová, IlonaPozycja Opportunities for development of social work in Czech schools(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Matulayova, Tatiana; Pešatová, Ilona; Michalova, ZdenkaAnalysis of the relevant Czech legislation in the area of education system demonstrates that there are no legislative prerequisites for establishing the position of school social worker (Pešatová, Matulayová 2013). At present, there are no institutions of tertiary education system in the Czech Republic which would prepare and train the social workers for being a specialist in the school environment. There are social workers employed in the school sector, yet their job description covers administration rather than assistance provided in a professional manner. It can be concluded, that the profession of school social work is unrecognised in this system. There are several causes of the current state which appears unsatisfactory from the perspective of social work. One of them is the fact that the counselling system at schools was built in the 1970’s. Those days, due to ideology, social work was no longer institutionalised as a profession in the Czech society. Thus, the counselling system was built as a space for providing services of specialised pedagogical and psychological profession.