Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Nesselhauf, Jonas"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Irrflug vom Mond. Die Metapher des Raumflugs in Karen Duves Erzählung „Keine Ahnung“
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Nesselhauf, Jonas
    The story of the nameless protagonist’s life in Karen Duve’s “Keine Ahnung” (1999) can be read as a metaphoric space flight – her escapism through drugs and her anxiety about the future both lead to a proper desire for ‘flying high’ and simultaneously her feeling of being ‘lost’ in life. This is mirrored in the alleged manned space flight of “Gemini 18”, which dramatic collapse is observed by the lethargic young woman. The reading of this modern ‘bovarysme’ considers stylistics of the German pop literature and stories of adolescence, arguing a (metaphoric) connection between the protagonist’s experience and the Cold War ‘space race’.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    „L’amour faux“: Ferdinand von Saars „Sappho” (1904) und die Figur des ‚Liebestölpels’
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Nesselhauf, Jonas
    From literary realism to the ‘Chick Lit’ of the early 21st century, falling in love may cause problems for at least one of the lovers – especially when the relationship does not meet the expectations raised by literary or filmic works. Hence, the self-expression and selfdramatization fails, for instance when the lovesick Lichutin wants to commit suicide in Belyj’s “Petersburg” (1911) or Großmann tries to propose to Mathilde Möhring in “Fontane’s” novel (1895). Using the example of Ferdinand von Saars novella “Sappho” (1904) and along with theoretical and cultural-historical remarks, this paper introduces the literary figure of the ‘Liebestölpel’ (love-fool).

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość