Przeglądanie według Autor "Matusiak, Joanna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Jak badać rynek pracy efektywniej – nowa metoda analiz rynku pracy oparta na e-informacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2010) Matusiak, Joanna; Szewczyk, AgnieszkaObecne metody badań rynku pracy, głównie sondażowe nie dają pełnego obrazu stanu rynku pracy w Polsce i w szczególnych regionach. Obszar analiz rynku pracy wymaga nowych, dokładniejszych metod badawczych, kompletujących ilościowe dane w sposób szczegółowy, tzn. uwzględniając nie tylko obszar/miasto i stanowisko, ale konkretne wymagania sformułowane dla danej pozycji (wykształcenie, lata doświadczenia, znajomość języków obcych, techniki/ technologie, posiadane certyfikaty itp.), informacje, czy jest to praca na cały etat lub część etatu, jakie jest proponowane wynagrodzenie/przedział wynagrodzeniowy itd. Tylko kompleksowe, ilościowe i szczegółowe dane na temat rynku pracy są w stanie wpłynąć na zmianę oferty wspierającej ludzi bezrobotnych ze strony urzędów pracy, wpłynąć na obiektywną analizę stanu kształcenia wyższego w Polsce, ponadto skompletowane informacje w systemie analitycznym po uprzedniej eksploracji danych pozwalają na profilowanie pracodawców pod kątem oferowanych stanowisk, wymagań i wynagrodzenia w kontekście konkretnej firmy. Obecnie każda nowa oferta pracy jest publikowana w sposób elektroniczny np. na stronach portali pracy, stronach internetowych urzędów pracy i gazet, agencji rekrutacyjnych itp. System analityczny bazujący na e-informacji jest w stanie kompletować oferty pracy z portali pracy, uaktualniać, eksplorować zgromadzone dane i kategoryzować je do formatu, który może zostać poddany bezpośrednim analizom statystycznym i raportowaniu.