Przeglądanie według Autor "Lewicki, Marcin"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Hyponatremia secondary to the syndrome of inappropriate secretion of antidiuretic hormone (SIADH) during the course of lung cancer. A case report(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Radzka, Agnieszka; Fałkowska, Urszula; Sławiński, Aleksander; Ryczkowski, Aleksander; Obel, Ewa; Lewicki, MarcinIntroduction. Hyponatremia is a frequently observed electrolyte disorder among patients with cancer. In 1957, Schwartz et al. reported the first case of a patient with hyponatremia due to SIADH, secondary to lung cancer. From that moment on, there has been data published that indicates patients with SIADH are less responsive to chemotherapy, have greater predisposition to central nervous system metastases and are often characterized by an advanced stage of cancer during time of diagnosis. Hyponatremia has many possible causes, and the differential diagnosis can pose a challenge. Aim. The aim of the study was to consider the occurrence of secondary hyponatremia in the course of cancer and the significance of this disorder in the prognosis of the disease. Methods. An analysis of the clinical history of the patient and a review of available literature. Results. A 66-year old patient with hyponatremia was admitted to the Department of Endocrinology, and lung cancer was determined as the cause of the aforementioned electrolyte disorder. Conclusion. SIADH secondary to cancers should be included in a differential diagnosis of every case of hyponatremia of undetermined etiology.Pozycja Informacja na stronie sklepu internetowego jako instrument kreowania wartości dla klienta(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Lewicki, MarcinWartość dla klienta i proces jej kreowania stanowi obszar zainteresowania rozmaitych dyscyplin naukowych. Dynamiczny charakter zmian w e-handlu sprawia, że kreowanie wartości dla klienta w jego zakresie staje się tematem stale aktualnym. Wpływ na taki stan rzeczy mają nie tylko przemiany w zachowaniach samych nabywców, którzy coraz częściej korzystają z Internetu jako źródła informacji ale również towarzyszące im zmiany technologiczne – w tym zwłaszcza rosnący dostęp do technologii mobilnych. Główny cel niniejszego artykułu stanowi przedstawienie znaczenia informacji znajdującej się na stronie sklepu internetowego jako instrumentu, który tworzy wartość dla klienta. Podjęta problematyka badawcza została uzasadniona w pierwszej części artykułu, gdzie zwięźle omówiono problem kreowania wartości w sferze handlu elektronicznego oraz wyjaśniono kluczowe pojęcia, tj. handel elektroniczny oraz wartość dla klienta. W odniesieniu do obu wyróżnionych pojęć zwrócono uwagę na istotne rozbieżności w sposobie ich definiowania. W części drugiej główny nacisk położono natomiast na przedstawienie podstawowych elementów w odniesieniu do informacji w ramach sklepu internetowego, co stanowiło punkt wyjścia do zaprezentowania wyników badań własnych, które dotyczyły znaczenia owych elementów w procesie tworzenia wartości dla klienta. Szczegółowa analiza i ocena poszczególnych elementów informacji e-sklepu pozwoliła na wskazanie tych, które powinny mieć największe znaczenie dla kreowania wartości dla klienta. Na koniec artykułu stwierdzono, że szczególnie istotne w kontekście tworzenia wartości dla klienta powinny być: - informacje dotyczące danego produktu, - informacje kontaktowe i dostępne formy kontaktu ze sprzedawcą, - informacje dotyczące przebiegu realizacji transakcji. Z kolei za relatywnie mniej ważne elementy uznano: - możliwość subskrypcji newslettera, - informacje prasowe, - dostęp do mapy strony sklepu.