Przeglądanie według Autor "Dziura, Anna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Developing Learners’ Speaking Competence: Teaching Approaches and Classroom Limitations(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Dziura, AnnaThe purpose of this article is to present the problems concerning teaching speaking in a foreign language. The author attempts to analyse the approaches used in the teaching process of this skill, paying special attention to the holistic model, in which she sees the chance of success in developing and improving the EFL learners’ speaking competence. What is more, the paper discusses the classroom difficulties and limitations and offers suggestions how to cope with them.Pozycja The Potential of Asynchronous Podcasting in Developing EFL Learners’ Communicative Competence(Uniwersytet Rzeszowski, 2023-05-17) Dziura, AnnaNauka mówienia w ogóle, a szczególnie nauczanie mówienia w języku obcym to proces, który ma kluczowe znaczenie nie tylko jako wykształcenie umiejętności mówienia, ale jako proces, który ma na celu zaistnienie zjawiska komunikacji. Dlatego ucząc się języka, istotną kwestię stanowi kompetencja komunikacyjna, której rozwój i doskonalenie to cel nauczania i uczenia się. Ucząc się języka, można z łatwością korzystać z różnych narzędzi i zasobów cyfrowych. Niniejsza rozprawa jest próbą zbadania zależności pomiędzy rozwijaniem ustnej kompetencji komunikacyjnej, a wykorzystaniem asynchronicznych narzędzi do nagrywania głosu w celu tworzenia własnych podcastów przez uczących się języka angielskiego jako obcego. Opierając się na wynikach badań przeprowadzonych w ramach niniejszej rozprawy, odnosząc się do ustnej kompetencji komunikacyjnej uczniów, należy stwierdzić, iż umiejętne włączenie podcastów w proces nauczania mówienia przyczynia się do rozwijania kompetencji komunikacyjnej uczniów, znacząco rozwijając ich sprawność komunikacyjną, poprawność językową, wymowę, jak i zakres stosowanych środków językowych, jednocześnie budując przyjazne środowisko nauczania i uczenia się, promuje ich autonomię. Ponadto, pozytywnie wpływa na przygotowywanie się uczniów do egzaminu zewnętrznego.