Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)2019
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)2019 według Autor "Babiarz, Mirosław Zbigniew"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyniki na stronie
Opcje sortowania
- PozycjaDialog i zaufanie w przestrzeni edukacyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Babiarz, Mirosław ZbigniewArtykuł prezentuje przesłanki wyjątkowej ważności dialogu i zaufania w procesie edukacji oraz życia społecznego. Czy to w procesie pedagogicznym, czy w codziennym życiu po obu stronach wzajemnego kontaktu stoją przede wszystkim ludzie, czyli człowiek wobec człowieka, i to właśnie dialog i zaufanie umożliwia wzajemne zrozumienie, spotkanie i współdziałanie oraz uznanie godności i prawa każdego z nas do własnych poglądów. Dzięki uznaniu ważności dialogu i zaufania w praktyce edukacyjnej możemy kształtować taki sposób zachowania się jednostki, a także wspólnoty, którego istotą będą otwartość i gotowość do spotykania się z innymi, do wspólnego poszukiwania prawdy oraz do kompromisu.