Pater, Patrycja2019-08-132019-08-132019Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)/2019, s. 249–2542080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4831Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki edukacji włączającej na poziomie szkolnictwa wyższego. Szczególna uwaga zostanie skierowana na określenie założeń uczelni otwartej na niepełnosprawnych oraz procesu nauczania uwzględniającego potrzeby studentów z niepełnosprawnością.The aim of the article is to present the issues of inclusive education at the higher education level. Particular attention will be directed to defining the objectives of a university open to the disabled and teaching process that takes into account the needs of students with disabilities.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacja włączającastudent z niepełnosprawnościąedukacja dla wszystkichinclusive educationstudent with disabilityeducation for allEdukacja włączająca jako odpowiedź na potrzeby studentów z niepełnosprawnościąInclusive Education as a Response to the Students with Disabilities Needsarticle10.15584/eti.2019.1.322450-9221