Andrzejewska, MagdalenaStolińska, Anna2017-10-262017-10-262017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s. 308–3142080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3100W artykule opisano wyniki badań nad wpływem stosowania tzw. wskazówek typograficznych na wartości parametrów okulograficznych oraz efektywność rozwiązywania zalgorytmizowanego problemu matematycznego. W badaniu wzięło udział 48 uczniów III klas gimnazjum. Zaobserwowano wyższy odsetek odpowiedzi poprawnych oraz nieznaczne skrócenie czasu wykonania w przypadku zadania ze wskazówkami. Nie odnotowano istotnych różnic w wartościach parametrów okulograficznych. Uzyskany wynik można interpretować jako pozytywny efekt kierowania uwagą wzrokową uczniów w procesie rozwiązywania zadania algorytmicznego.The goal of this study is to investigate the influence of using the typographic cues on the efficiency of solving the algorithmic problem. The study was conducted on a group of 48 school age students of a third form of lower secondary school. Eye movement data were collected during the study. There was observed a slight reduction in execution time and a higher percentage of correct answers in the case of the task with cues. The eye tracking parameters did not differ significantly. The research results positively verifies the potential role of cueing students’ visual attention during solving an algorithmic task.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/rozwiązywanie problemówalgorytmikauwaga wzrokowaokulografiaproblem solvingalgorithmicsvisual attentioneye trackingKierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznychGuiding Visual Attention during Algorithmic Problems Solvingarticle10.15584/eti.2017.2.402450-9221