Klisowska, Małgorzata2015-01-082015-01-082013M.Klisowska, „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej, [w:] Człowiek – Media – Edukacja. Red. nauk. J. Morbitzer, E. Musiał, KTiME UP Kraków 2013, s. 206-213.978-83-7271-...-...http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/799Dostepność do stale rosnących zasobów informacji w sieci, rozmycie pojęcia wiedzy i jej usieciowienie sprawiają, że ewolucji ulega czynnościowy charakter uczenia się. Nie zawsze z pozytywnym skutkiem – zwłaszcza dla transferu wiedzy fizycznej i kompetencji kluczowych dla nauk przyrodniczych. Zrealizowane z uczniami, studentami i nauczycielami fizyki/informatyki proste projekty edukacyjne (w ramach własnego projektu GosFiz) wskazują, że alternatywą dla postawy „zarządzania informacją z sieci” (bez jej przyswojenia i włączenia do posiadanej, własnej struktury wiedzy przyrodniczej) jest połączenie kompetencji informatycznych i rozwiązań metodyczno-dydaktycznych upodabniających uczenie się do procesu badawczego – z dominantą na działanie małych grup w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki.Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/Fizykanauczanietransfer wiedzyTI„Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznejbookPart