Wilczyński, Przemysław2022-10-172022-10-172022Acta Iuridica Resoviensia, nr 2 (37) 2022, s. 260–2722720-0574http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8237Realizacja przez podmioty niepubliczne zadań administracji publicznej w ramach różnorodnych form współdziałania tych podmiotów z organami administracji publicznej skłaniać musi do refleksji nad kwestią możliwości dokonywania w takich przypadkach dekoncentracji władzy publicznej. Zasadne stają się pytania nie tylko o sam mechanizm dekoncentracji czy też o zakres i formy władztwa publicznego, jakie delegowane może być na podmiot niepubliczny. Kluczowa okazuje się bowiem kwestia prawnej dopuszczalności oraz celowości dekoncentracji władzy publicznej na rzecz podmiotów niepublicznych.Participation of non-public entities in the implementation of public administration tasks requires reflection on the issue of the possibility of deconcentration of public authority to these entities. Targeted questions are not only about the mechanism of deconcentration or the scope and form of public authorized to be delegated to the non-public entity. Fundamental importance should be assigned legal issues of admissibility and the purposefulness of deconcentration of public authority to non-public entities.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/dekoncentracjadecentralizacjawładza publicznaadministracja publicznazasada pomocniczoścideconcentrationdecentralizationpublic authoritypublic administrationprinciple of subsidiarityPodmioty niepubliczne a decentralizacja i dekoncentracja władztwa administracji publicznejarticle10.15584/actaires.2022.2.18