Czerski, Wojciech2020-12-072020-12-072020Dydaktyka Informatyki T. 15 (2020), s. 104–1192083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5835W artykule zaprezentowano wybrane nowoczesne rozwiązania, które mogą zostać wykorzystane przez nauczycieli akademickich nie tylko w czasach izolacji. Wielu z nich wykorzystuje nowoczesne technologie jedynie w podstawowym zakresie, takim jak obsługa poczty elektronicznej, czy przygotowanie prezentacji. Coraz częściej poszukują nowej wiedzy w zasobach elektronicznych, np. bazach naukowych dostępnych z ich kont bibliotecznych. W naukach społecznych wykorzystanie sieci internet do prowadzenia badań naukowych nie jest jednak popularne. Podobnie jest z wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć. Celem artykułu jest zaprezentowanie zarówno platform edukacyjnych, które każdy naukowiec może wykorzystać w pracy ze studentami, jak również platform, za pomocą których mogą oni prowadzić badania naukowe.The article presents selected modern solutions that can be used by academic teachers not only in times of isolation. Many of them use modern technologies only to a basic extent such as e-mail handling or preparing presentations. Increasingly, they look for new knowledge in electronic resources such as scientific databases available from their library accounts. In social sciences, however, the use of the Internet for scientific research is not popular. The same situation is with the use of the Internet for teaching. The aim of the article is to present both the educational platforms that every scientist can use in their work with students as well as the platforms through which they can do research.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Nowoczesne technologiekształcenie na odległośćankieta onlineMoodleMS TeamsModern technologydistance learningonline surveyNowoczesny nauczyciel akademicki w dobie COVID-19Modern academic teacher in the era of COVID-19article10.15584/di.2020.15.72543-9847