Lis, Robert2017-11-132017-11-132017Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(21)/2017, s. 192–1972080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3140Dzisiejsza moc obliczeniowa poszczególnych komputerów mogących pełnić rolę serwera wielokrotnie przewyższa zapotrzebowanie systemu operacyjnego i usług na dostępną moc obliczeniową. Stosując rozwiązania zwielokratniające liczbę równolegle pracujących systemów operacyjnych na jednej fizycznej maszynie zwanej hostem, udaje się wysycić dostępną moc. Rozwiązania wykorzystujące wirtualizację można stosować w dydaktycznych pracowniach komputerowych choćby ze względu na zcentralizowane zarządzanie realizowane przez nauczyciela.Today‟s computing power of individual computers to serve as the server repeatedly exceeds the requirements of the operating system and services available computing power. Using solutions multiplying the amount of concurrent operating systems on one physical machine called the host manages to saturate the available power. Solutions based on virtualization can be used in teaching computer labs least because of the centralized management carried out by the teacher.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/cienki klientedukacjawirtualizacjathin clientEducationvirtualizationSystem „cienkiego klienta” wspomagający pracę nauczyciela“Thin client” System Supporting the Teacher’s Workarticle10.15584/eti.2017.3.272450-9221