Furmanek, WaldemarWalat, Wojciech2019-08-092019-08-092019Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)/2019, s. 15–222080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4800W artykule przedstawiono systemowe podejście do analizy cech konstytutywnych nauczyciela współczesnej szkoły, która dynamicznie przeobraża się z ujęcia postindustrialnego w szkołę społeczeństwa informacyjnego. Syntetycznym podsumowaniem przeprowadzonych teoretyczno-praktycznych analiz jest tabelaryczne ujęcie kompetencji nauczyciela szkoły przyszłości – szkoły społeczeństwa informacyjnego.The article presents a systematic approach to the analysis of constitutive features of a modern school teacher, which is dynamically transforming from a post-industrial perspective into a school of information society. A summary of the theoretical and practical analyzes carried out is a tabular approach to the competence of the teacher of the school of the future - schools of the information society.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/szkołanauczycielspołeczeństwo informacyjnekompetencje nauczycielaschoolteacherinformation societyteacher‘s competencesModelowanie kompetencji nauczyciela szkoły przyszłościModeling of the Competence of a Future School Teacherarticle10.15584/eti.2019.1.12450-9221