Ziemba, PawełPiwowarski, Mateusz2022-05-202022-05-202011Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 22 (2011), s. 260–272978-83-7338-708-91898-5084http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/7881W artykule została przedstawiona funkcjonalność wybranych, najbardziej popularnych systemów zarządzania nauczaniem (LMS) oraz zaprezentowana procedura oceny tych rozwiązań. Procedura ta obejmuje ocenę systemów przez trzech niezależnych ekspertów, którzy ją przeprowadzają w oparciu o własne preferencje (zdefiniowane kryteria oceny i ich wagi). Preferencje każdego z decydentów zostały następnie połączone w procesie oceny grupowej za pomocą metody Promethee GDSS. Zastosowanie analizy GAIA i analizy wrażliwości pozwoliło dodatkowo na zidentyfikowanie sytuacji związanych z mało precyzyjną oceną wariantów przez decydentów. W efekcie przeprowadzonej procedury (oceny grupowej) uzyskano ranking rozpatrywanych platform e-learningowych, na szczycie którego znalazł się system Moodle.This paper was presented features selected, the most popular learning management systems (LMS) and the evaluation procedure presented these solutions. This procedure includes an assessment system by three independent experts who conduct them based on their own preferences (defined evaluation criteria and their weights). Preferences of each of the makers were then combined in the evaluation process by the method of group Promethee GDSS. Using GAIA analysis and sensitivity analysis also allowed to identify situations with little precise evaluation of alternatives by decision makers. As a result, the procedure followed (evaluation group) had a ranking of pending e-learning platforms, on top of which was the Moodle system.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Wspomaganie decyzji w doborze rozwiązań systemowych w kształceniu na odległośćarticle