Paszkiewicz, Andrzej2017-02-162017-02-162016Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)/2016, s. 377–3842080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2363W artykule zaprezentowano problematykę związaną z programowymi generatorami ruchu i ich wykorzystaniem w procesach dydaktycznych, jak również w obszarze prac badawczo-rozwojowych. Przedstawiono ich możliwości oraz ograniczenia funkcjonale w zakresie definiowanie ruchu sieciowego.The article presents issues related to programming traffic generators and their use in the processes of teaching and in the area of research and development as well. Their capabilities and functional limitations of network traffic definition are presented.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/generatory ruchu sieciowegosieci komputerowecomputer networks traffic generatorscomputer networkWykorzystanie programowych generatorów ruchu sieciowego w nauce i dydaktyceThe use of software traffic generators in science and didacticsarticle10.15584/eti.2016.4.50