Bałażak, Marta2017-10-252017-10-252017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s.192–1972080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3085Artykuł dotyczy pracy nauczyciela-wychowawcy. Wywiera on wpływ na podopiecznych. Podejmuje działania, które są przez nich obserwowane i mają znaczenie w ich rozwoju. Wielką rolę ma jego stosunek do pracy wychowawczej. Poziom etyki nauczyciela obrazuje jego postawę jako pedagoga i pozwala mu na zrozumienie istoty pracy jako wychowawca.The paper deals with the work of a teacher – educator. S/He influences the pupils, undertakes actions which are observed by them and affect their development. Special importance must be attached to the attitude towards the job. The ethical level of a teacher illustrates his/ her demeanour as a pedagogue and makes it possible to understand the essence of the educator’s job.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/nauczycielwychowawcapraca pedagogicznaodpowiedzialność w pracypostawa wobec pracyteachereducatorteacher’s workteacher’s attitude towards workteacher’s responsibilitiesPostawy nauczyciela-wychowawcy wobec pracy w szkoleTeacher’s Attitudes Towards School Workarticle10.15584/eti.2017.2.252450-9221