Chojak, Małgorzata2019-03-052019-03-052018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 218–2232080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4379Od wielu lat wśród naukowców i praktyków toczy się dyskusja dotycząca kontaktów dzieci z mediami. Publikacje zagraniczne w większości podkreślają negatywny wpływ telewizji czy komputera na rozwój. W ostatnim czasie naukowcy potwierdzili funkcjonalne i strukturalne różnice między mózgiem dzieci o różnym czasie kontaktu z mediami. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki pilotażowych badań z zakresu neuropedagogiki. Procedura została oparta na neurobrazowaniu w trakcie wykonywania przez dzieci czynności edukacyjnych. Uzyskane wyniki mogą stanowić istotny argument w dyskusji dotyczącej cyfryzacji szkół.For many years, there has been a discussion among scholars and practitioners regarding children’s contacts with the media. Foreign publications mostly emphasize the negative impact of television or computer on development. Recently, scientists confirmed the functional and structural differences between the brains of children with different periods of contact with the media. This article presents the results of pilot research in the field of neuropedagogy. The procedure was based on neuromodulation in the course of children performing educational activities. The obtained results can be an important argument in the discussion on the digitization of schools.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/neuropedagogikamózgdzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnymmedia w szkoleneuropedagogybrainpre-school and early-school childrenmedia in schoolNeuronalna strategia wykonywania czynności edukacyjnych na materiałach polisensorycznych oraz na tablecie u dzieci o różnym czasie kontaktu z mediamiNeuronal Strategy of Performing Educational Activities on Polysensoric Materials and on a Tablet with Children with Different Contact Rime with the Mediaarticle10.15584/eti.2018.4.302450-9221