Kostecka, Wanda2017-12-282017-12-282017red. Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska, Izabela Marczykowska, Głos – Język – Komunikacja. Tom 4. Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, s. 147–163978-83-7996-478-9http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3214Celem artykułu jest prezentacja przypadku niespełna trzyletniego, dwujęzycznego dziecka z wczesną niepłynnością mowy. Autorka przedstawia teoretyczne podstawy prowadzonych badań: definiuje rozwojową niepłynność mowy i jąkanie wczesnodziecięce, omawia jawne i ukryte objawy jąkania oraz ich graficzne wizualizacje (góry lodowe). Kolejno prezentuje charakterystykę dziecka na podstawie wywiadu i obserwacji uczestniczącej, analizę ilościową i jakościową jąkania oraz ramowy program terapii rodzinnej.The goal of the paper is to present a case of a bilingual child under three with early non-fluent speech. The author presents theoretical bases for the carried out research: she defines developmental non-fluent speech and early childhood stuttering, she discusses overt and hidden symptoms of stuttering and their graphic visualisations (icebergs). She shows characteristics of the child based on an interview and participating observation, quantitative and qualitative analysis of stuttering and a framework programme of family therapy.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/rozwojowa niepłynność mowyjąkanieterapia mowydevelopmental non-fluent speechstutteringspeech therapyDiagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy – studium przypadkubookPart10.15584/978-83-7996-478-9_12