Erenc-Grygoruk, Grażyna2022-12-072022-12-072021Dydaktyka Informatyki T. 16 (2021), s. 113–1202083-3156https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8304Niniejszy tekst koncentruje się wokół projektowania zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w formie zdalnego nauczania. W czasie pandemii, wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych do procesu nauczania stwarza nauczycielom nowe możliwości i wyznacza nową jakość w kształceniu. Autorka zwróciła uwagę na poszczególne elementy procesu dydaktycznego, które powinien brać pod uwagę każdy nauczyciel. W projektowaniu niezmiernie ważne jest również organizowanie wielu sytuacji dydaktycznych aktywizujących, a nawet inspirujących ucznia.This article focuses on the design of distance learning for a national minority mother tongue lessons. During a pandemic, the implementation of ICT in the teaching process creates new opportunities for teachers and sets a new quality in education. The author drew attention to the individual elements of the didactic process that should be take into account by every teacher. In designing, it is also extremely important to organize many didactic situations that activate and eveninspire the student.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/zdalne nauczanieproces dydaktycznyprojektowaniedistance learningteaching procesprojectsProjektowanie zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w kontekście zdalnego nauczaniaA national minority mother tongue lesson designing in the context of distance learningarticle10.15584/di.2021.16.112543-9847