Smoleń, Marek2024-02-072024-02-072006-12Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 9 (2006), s. 639-65183-60545-13-81898-5084https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/9921W badaniu przedstawiono znaczenie strategii marketingowej dla funkcjonowania producent. Zaprezentowano osiągnięcia jednostki w zakresie rozwiązywania problemów rynkowych oraz wpływ obecnej sytuacji gospodarczej na organizację dystrybucji produktów. Podkreślono cechy produktu, które mogą przyczynić się do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Podkreślono, że konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe głównie na wysokiej jakości produktu. Badanie zawiera również nowe koncepcje dotyczące reklamy produktu.In the study there was presented the meaning of marketing strategy for operating of manufacturer. The achievements of the unit in the sphere of resolving market problems as well as the influence of present economic situation on the organization of products’ distribution were presented. The features of product that can contribute to gaining competitive advantage were emphasized. It was stressed that consumers base their purchasing decisions mainly on high quality of product. The study includes also some new conceptions concerning the product advertising.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/Duży sukces firmy z małej miejscowościBig Success of an Enterprise from Small Townarticle