Wrótniak, Joanna2018-11-152018-11-152018Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)/2018, s. 178–1832080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4106Celem badań było poznanie opinii młodzieży na temat portali społecznościowych i ich znaczenia w edukacji. Materiał empiryczny zebrano, wykorzystując kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji zawierający pytania z kafeterią zamkniętą i otwartą. Badania przeprowadzono wśród uczniów w jednej ze szkół podstawowych położonej na wsi. Ogółem przebadano 103 uczniów (44 dziewczyny i 59 chłopców). Wiek badanych mieścił się w przedziale 14–16 lat.The opinion of adolescents with regard to social media and their value in education comprises the subject of the study. Empirical data was collected by means of a survey questionnaire designed by the author, including multiple choice questions, also with open response options. The study was conducted among students of a rural primary school. In total, it encompassed 103 respondents aged 14–16, 44 of whom were girls and 59 were boys.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/portale społecznościowemłodzieżedukacjasocial mediaadolescentseducationPortale społecznościowe w edukacji współczesnej młodzieżySocial Media in Education of Contemporary Adolescentsarticle10.15584/eti.2018.3.252450-9221