Moroz, Mirosław2016-05-042016-05-042015Michał Gabriel Woźniak, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 44(4) cz.2/2015, s. 56-661898-5084http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1548Prowadzone badania empiryczne wskazują na dynamiczny rozwój e-biznesu w Polsce. Aby potwierdzić optymistyczny obraz polskiego e-biznesu, autor zdecydował się przeanalizować dane urzędowego rejestru podmiotów gospodarczych REGON. Dane z rejestru umożliwiły prześledzenie dynamiki zakładania przedsiębiorstw internetowych, jak również dokonanie międzyregionalnych porównań. Przed artykułem postawiono dwa cele. Pierwszym jest określenie rzeczywistej liczebności przedsiębiorstw internetowych w Polsce na podstawie oficjalnych danych statystycznych. Drugi dotyczy ustalenia stopnia rozwoju biznesu internetowego w układzie regionalnym (wojewódzkim).Numerous market studies have indicated the dynamic growth of E-business in Poland. The author decided to verify this optimistic picture of Polish business through analysis of official statistics from the REGON registry. The data collected in the registry allowed not only to determine the popularity of the establishment of Internet enterprises, but also made it possible to analyze the interregional differences. The aim of this paper is to analyze and evaluate statistical data on the growth rate of Internet companies in Poland with a regional breakdown.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/e-biznesdynamika rozwoju e-biznesuróżnice regionalneliczba firm internetowyche-businessdynamics of e-business developmentregional differencesthe number of Internet companiesDynamika rozwoju e-biznesu w Polsce – analiza porównawcza w układzie regionalnymarticle10.15584/nsawg.2015.4.2.5