Kij, Monika2020-03-162020-03-162019red. Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska, Głos – Język – Komunikacja. Tom 6. Młodzi mają głos, s. 139–158978-83-7996-731-5http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5302Mowa, jedna z wyższych funkcji psychicznych, wpływa bezpośrednio lub pośrednio na wszystkie inne przejawy psychicznej działalności człowieka, łącząc je ze sobą i organizując ich przebieg. Charakterystyczne dla niej są dynamika i wieloznaczność oraz ścisłe powiązanie zarówno z myśleniem, jak i z emocjami. Celem artykułu jest ukazanie studium przypadku trzyipółletniego chłopca z zaburzonym rozwojem mowy. Zawarto w nim charakterystykę dziecka oraz wyniki kompleksowych badań. Zaproponowany został również indywidualny program terapii logopedycznej.Speech – one of the higher mental functions – has a direct or indirect impact on any other manifestations of the mental activity of a human being, combining them and organising their course. Characteristic for it are dynamics and ambiguity, as well as a strict connection both with thinking and emotions. The purpose of the article is to present a case study of a three-and-a-halfyear old boy with speech development disorder. It comprises the characteristics of the child and the results of comprehensive tests. Also proposed has been the individual speech therapy program.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/dyslalia środowiskowadiagnozaprogram terapii logopedycznejenvironmental dyslaliadiagnosisspeech therapy programStudium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowybookPart10.15584/978-83-7996-731-5_10