Kazanowski, Zdzisław2018-10-192018-10-192018Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)/2018, s. 225–2302080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3975W artykule zaprezentowano propozycję nowego narzędzia do badania gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. Umieszczono w nim zarówno teoretyczne podstawy konstrukcji kwestionariusza, jak i jego właściwości psychometryczne. Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki, można go uznać za wartościowe narzędzie diagnozowania i monitorowania dojrzałości młodzieży do wchodzenia w relacje interpersonalne z rówieśnikami z niepełnosprawnością.The article presents a proposal for a new tool aimed at testing youth readiness for school integration with peers who have disabilities. It contains both the theoretical basis on which the questionnaire was constructed as well as its psychometric properties. Taking into account the results obtained, it can be regarded as a valuable tool for diagnosing and monitoring the maturity of adolescents who are to enter into interpersonal relations with disabled peers.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kształcenie integracyjnekonstruowanie narzędzi badawczychstruktura kwestionariuszaintegration educationconstruction of research toolsquestionnaire structureSkala gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością – propozycja narzędziaYouth Readiness Scale for School Integration of Peers with Disabilities – tool proposalarticle10.15584/eti.2018.1.292450-9221