Lorens, GabrielaKarwowska, Aleksandra2017-12-282017-12-282017red. Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska, Izabela Marczykowska, Głos – Język – Komunikacja. Tom 4. Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, s. 107–116978-83-7996-478-9http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3211W artykule zostały przedstawione zagadnienia związane ze zmysłem dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej. Rozwój dotyku, dotyk jako bodziec pozytywny i negatywny, dotyk językiem ciała i duszy, przetwarzanie sensoryczne – to kompendium wiedzy niezbędne w pracy każdego logopedy.This paper presents issues related to the sense of touch in early speech therapy intervention. Development of touch, touch as a positive and negative stimulus, touch as a language of body and soul, sensory processing – it is a compendium of knowledge indispensable in work of each and every speech therapist.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/dotykprzetwarzanie sensorycznestymulacja dotykowawczesna interwencja logopedycznatouchsensory processingtouch stimulationearly speech therapy interventionFenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznejbookPart10.15584/978-83-7996-478-9_9