Plis, Jerzy2020-09-232020-09-232020Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Prawnicza. Prawo, t. 28/2020, s. 195–2091643-04841730-3508http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5694Skuteczna komunikacja w mediacji wymaga korzystania z różnych umiejętności. Mówienie jest tylko jedną z nich. Ważniejsze okazuje się słuchanie i zadawanie pytań. Są to dwie umiejętności o kluczowym znaczeniu w pracy mediatora. Ważne znaczenie ma także znajomość komunikacji niewerbalnej. Do tego należy dodać umiejętność wykrywania kłamstw oraz manipulacji.Effective communication in mediation requires the use of different skills. Talking is only one of them. Listening and asking questions is more important. These are two key skills for the mediator’s work. Knowledge of non-verbal communication is also important. To this should be added the ability to detect lies and manipulation.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/mediacjamediatorumiejętności (kompetencje) komunikacyjnesłuchaniezadawanie pytańmediationmediatorcommunication skillslistening to non-verbal communicationsthe use of questionsKompetencje komunikacyjne mediatoraarticle10.15584/znurprawo.2020.28.14