Kisiel, Piotr2018-10-172018-10-172018Dydaktyka Informatyki T. 13 (2018), s. 147–1522083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3943Korelacja wiedzy zdobytej w procesie edukacji z otaczającym światem ma kluczowe znaczenie. Artykuł przedstawia nie tyle modyfikację treści nauczania programowania na lekcjach rozszerzonej Informatyki, co poprzez dobór środowiska programowania, umożliwienie tworzenia atrakcyjnych i użytkowych aplikacji na urządzenia mobilne wykorzystywane przez uczniów na co dzień.Correlation of knowledge acquired in the education process with the surrounding world is crucial. The article presents not so much the modification of the teaching content of Programming Science, rather due to the selection of the programming environment, enabling the creation of attractive and utilitarian applications for modern devices.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/programowaniekompilacjaprogramandroidcppnauka programowaniaProgrammingcompilationprogramming learningPraktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniejThe nuts and bolts of programming science in secondary schoolarticle10.15584/di.2018.13.192543-9847