Dziura, Anna2017-11-222017-11-222017Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka, t. 9/2017, s. 119–1271643-04841643-0506http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3173The purpose of this article is to present the problems concerning teaching speaking in a foreign language. The author attempts to analyse the approaches used in the teaching process of this skill, paying special attention to the holistic model, in which she sees the chance of success in developing and improving the EFL learners’ speaking competence. What is more, the paper discusses the classroom difficulties and limitations and offers suggestions how to cope with them.Artykuł porusza problemy dotyczące nauczania mówienia w języku obcym. Autorka podejmuje próbę zaprezentowania podejść stosowanych do nauczania tej sprawności, kładąc szczególny nacisk na model holistyczny, w którym upatruje szansę na pełne rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się języka obcego. W drugiej części artykułu omówione zostały trudności i ograniczenia, z jakimi musi zmagać się nauczyciel przygotowujący uczniów do egzaminów ustnych w języku obcym oraz sugestie jak sobie z nimi radzić.engUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/teaching speakingholistic approachspeaking competencenauczanie mówieniapodejście holistycznekompetencja komunikacyjnaDeveloping Learners’ Speaking Competence: Teaching Approaches and Classroom Limitationsarticle10.15584/znurglotto.2017.9.122084-4816