Zaborniak, Marlena Bernadeta2018-11-142018-11-142018Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)/2018, s. 44–492080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4085W artykule przedstawiono obraz przywództwa służebnego, poczynając od dyrektora szkoły, a kończąc na nauczycielu. We wnioskach wskazano rolę dyrektora szkoły jako lidera zmian w oświacie, która powinna skłaniać się ku służebności. Artykuł skłania do refleksji, dlaczego tak trudno wyprzeć edukacyjny ekonomizm i wprowadzić służebność.The article presents a model of the servant leadership – from the headmaster up to the teacher level. The conclusion indicates the role of the school head as the leader of change in education, which should lead towards servant model. The article encourages reflection: Why is it so difficult to reject educational economics and introduce servant leadership?polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacyjny ekonomizmprzywództwo służebnełańcuch przywództwasłużebnośćuprawomocnienienauczycieleducational economismservant leadershipchain of leadershipservitudeempowermentteacherSłużebna rola edukacji odpowiedzią na zmiany cywilizacyjneServant Education Model as a Response to the Civilization Changesarticle10.15584/eti.2018.3.42450-9221