Jurasińska, RenataWarchoł, Tomasz2018-10-232018-10-232018Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(24)/2018, s. 116–1212080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4010Badania dotyczące edukacji pozaformalnej prowadzone są przy użyciu platformy eksperymentalnej Pracowni Lifelong Learning, Laboratorium Zagadnień Społeczeństwa Informacyjnego w Centrum Innowacji i Transferu Wiedzy Techniczno-Przyrodniczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.W artykule przedstawiono idee oraz historię tworzenia się uniwersytetów dziecięcych na przykładzie jednego z głównych w Rzeszowie Małego Uniwersytetu Rzeszowskiego.The article presents ideas along with a historical retrospective of the creation of Children’s Universities and discussed one of the leading Rzeszów University in Rzeszów.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/uniwersytet DziecięcyMały Uniwersytet Rzeszowskiedukacjauczenie sięedukacja pozaformalnaChildren’s UniversitySmall University of Rzeszóweducationlearningnon-formal educationUniwersytety dziecięce – Mały Uniwersytet RzeszowskiChildren’s Universities – Small University of Rzeszówarticle10.15584/eti.2018.2.152450-9221