Cyrek, MagdalenaCyrek, Piotr2023-03-232023-03-232008-12Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 13 (2008), s. 63-711898-5084https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8895W opracowaniu dokonano analizy struktury wykształcenia osób włączonych do poszczególnych kategorii aktywności zawodowej, tj. biernych zawodowo i aktywnych zawodowo. Badaniom poddano różnice występujące pomiędzy grupami funkcjonującymi na rynku pracy i jednostkami wykluczonymi, jak i zmiany relacji wykształcenia w ujęciu czasowym w okresie 1999-2006. W efekcie, dokonano weryfikacji hipotezy o pozytywnym wpływie poziomu wykształcenia na aktywność zawodową w Polsce w uwarunkowaniach wykształcającej się gospodarki opartej na wiedzy.The analysis of the education structure of persons has been classified according to the following categories of economic activity: economically active and inactive persons. The research was conducted to indicate some differences between the groups existing in the labour market and the exclusive ones as well as to describe some changes in the education structure in the period 1999-2006. As a result, the hypothesis regarding positive influence of educational level on economic activity in Poland deriving from knowledge-based economy was verified.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/Wykształcenie jako czynnik róŜnicujący aktywność zawodową ludności w gospodarce opartej na wiedzyEducation as a Determinant of Economic Activity of the Population in the Knowledge-Based Economyarticle